Fortsätt till huvudinnehåll

Förändringar här

Ny ordning

Jag har lite för töntighetens skull adderat en del småtjänster i högermarginalen, titta gärna efter och testa dem! :o)

Anslagstavla

Jag har också, lite hög på teknik och programmering, satt in en liten, oerhört enkel '"Anslagstavla" - också nere till höger i högermarginalen. Den är egentligen bara där för att jag tycker det är kuligt med dylika saker - lämna gärna en hälsning eller nå't! :o)
Observera att kommentarer på inläggen passar bäst under just inläggen.

Omröstningar

Jag har även implementerat lite omröstningar här på min blogg, nere i högermarginalen så syns nu ett nytt fält: "Zac's omröstningar".

Där kommer jag försöka byta omröstning lite då och då.

För tillfället handlar det om vilken blogg man tycker är bäst. Jag har lagt alternativen i bokstavsordning och för rättvisans skull så har jag gjort det möjligt att ha flerval på listan, men var nu inte alltför svensk och kryssa i en massa:
UPDATE:
Jag har nu lagt in lite fler omröstningar och de slumpas fram från gång till gång man går in här. Vissa är flerval och andra är enval. Ta gärna och svara lite på ditt LC:ande, du hittar länk längst ner, under 'Större statistikunderlag'.

Försök istället bara välja ut en eller maximalt ett par?

För övrigt är detta bara en kul grej och jag tror faktiskt inte att det ens kommer att komma in 100 röster sammanlagt - men vi får se - bevisa mig gärna fel! ;o)

Jag byter nog omröstning när det kommit in lite rimligt mer röster.

SR Ekot

Jag kunde inte motstå att lägga in de fem senaste rubrikerna från Ekot också... *skäms lite*
Men allt som promotar den superba kvalité som nästan alltid generellt genomsyrar Public Service är av godo!

Google sökruta

Tja världens bästa sökmotor har väl en given plats här? Vill man dock söka bland mina inlägg så rekommenderar jag 'Search Blog'-rutan högst upp till vänster på sidan.

Bjud in en vän

Enkel struntfunktion, men lite julgransglitter sitter ju aldrig fel!

Gästbok

Tja, är väl egentligen också onödig, men kul... Klicka bara på 'Post' så kan du lägga in en rad. Trevligt.
Du kommer tillbaka hit om du klickar på 'HOME'.

Större statistikunderlag

Ett litet frågeformulär om dina LC-vanor. Jag tror att om många fyller i detta relativt noggrant så kan det utvinnas intressant information ur datan sedan. Så gör gärna det - fyll i ett formulär.


//Zac
PS. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag missat något! Var snäll och kommentera det i så fall. Och JA - jag gillar att klä granen... ;o)



Kommentarer

  1. Roliga nyheter du har skaffat :) Var bara tvungen att göra frågeformuläret om LC!

    Sista frågan gjorde mig lite kluven - "Fungerar mjölkprodukter för dig?" Jag skulle vilja svara nr 1, men med tillägget - Jo Grädde o Creme fraiche är viktigt inget annat (mjölkprodukter innefattar ju så mycket t o m glass för vissa).

    Resten av alternativen stämmer ju inte heller: nr 2 - jo jag äter grädde... nr 3 - jag bryr mig, om grädde .... Så det blev nr 4 -"Ingen kommentar" Har jag tolkat frågan helt fel?? Kanske flera med mig gör detta?? Synd isf!

    Google sökruta - jättebra! Omröstningar och Gästbok - Kul :o)

    SvaraRadera
  2. Tja, är man töntig och har tid över så... :o)

    Frågeformulär är något fruktansvärt svåra att formulera ihop! Det blir alltid fel åt ett eller andra hållet... Men förhoppningsvis så tolkar alla det fel på samma sätt så att det blir rätt i slutändan i alla fall! ;o)

    Tack för berömmet förresten!


    //Zac

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Spam, rasistiska och liknande kommentarer tas omedelbart bort. Ovidkommande, reklaminriktade och förvirrade kommentarer kan också tas bort utan misskund.
Inlägg äldre än en månad modereras, så ha tålamod för publiceringen.
Kontakta mig om du tycker dig ha blivit felbehandlad eller om du vill anmäla någon opassande kommentar.
Och du, snälla, håll dig till ämnet.
Alla kommentatorer står för sina egna åsikter.

Populära inlägg i den här bloggen

Plötsligt händer det!

.. ja, undertecknad kommer rekommendera och nicka medkännande med en ledarartikel från Aftonbladet av, ingen mindre än, Anders Lindberg . Men under personkonflikter och anklagelser kors och tvärs i Vänster­partiet finns en genuin värdekonflikt där religiösa traditioner och jämställdhet ibland hamnar på kollisionskurs. Och hedersproblematik är inget teoretiskt problem. Ungdomsstyrelsen uppskattade 2009 att ungefär 70 000 ungdomar, främst flickor mellan 16 och 25 år, begränsas i exempelvis val av partner. I dag är det möjligen ännu fler. Amineh Kakabaveh har nog en poäng i att den svenska vänstern i bred ­mening inte till fullo tagit till sig vidden av detta. Mordet på Fadime var en väckarklocka och mycket har hänt sedan 2002. Men tyvärr inte tillräckligt. Vänstern har ett rejält internt arbete att göra. Att kombinera synen på människor som fria varelser med egen vilja och kulturella strömningar som går på tvärs är inte enkelt. 

Enkelt matematik med SD:s egna siffror

Sverigedemokraterna(SD) går ut hårt med sin våldtäktsstatistik. Ingen direkt överraskning att man håller sig till noga utvalda siffror som styrker partiets genomgående tes att det är invandrare och invandringspolitiken bakom alla problem i samhället. Ettsvarspartiet Jag blir så road av anklagelsen från SD-håll att Piratpartiet "bara är ett enfrågeparti". Och visst så är det - det är bara demokratin som är i riskzonen och förtjänar denna fråga. SD är dock och förblir ett ettsvarsparti - "det är invandringens fel". Försök att ställa vilken fråga som helst, svaret kommer bli "det är invandringens fel". Lite mer jämförelser i slutet... Men våldtäkterna har ju ökat JÄTTEMYCKET?? Den lavinartade svenska ökningen är, precis som de flesta egentligen vet - att man låtit våltäktsbegreppet innefatta en massa andra sexuella brott ( mm ) - inte som SD ohederligt låtsas påvisa att ökningen enbart handlar om flyktingströmmarna. Mer socialklass 3 än "kultur"?

Avväpna polisen!

Alltså, jag har varit, på goda grunder, oerhört kritisk mot polisen innan... Men hur faan hanterar de sina vapen?? Gång på gång så läser man om hur poliser står och blundar och tömmer sina vapen i hyggligt rätt riktning ... Ta ifrån dem vapnen! Från de tragiska händelserna i Malexander där poliserna trodde att bildörrarna skulle ge dem skydd(!) från automatkarbiner till de senaste årens klumpiga hantering av ensamrätten till dödligt våld. Det är faktiskt dags att poliserna i Sverige tas ifrån sina vapen, det är möjligt att de känner sig säkrare, men det är sannerligen inte säkrare för befolkningen längre! Vår polis kan helt enkelt inte hantera vapnen på rätt sätt. Varför klarar sig den normala polisen i både Norge och i Storbritannien normalt utan vapen - har vi så mycket värre kriminalitet här? *retorisk fråga eftersom det står klart för alla att vi inte har det...* England En överväldigande majoritet av poliskåren vill fortfarande förbli vapenlösa i England